Login
CDK Global
Subscribe to me on YouTube

AfdrukkenAfdrukken   

Customer Journey

Dankzij technologieën zoals internet, smartphones en sociale media, hebben autokopers meer informatie ter beschikking en meer keuze dan ooit. Consumenten hebben het stuur overgenomen en ze aarzelen niet om vol gas te geven met deze nieuw verworven macht.

Ze zoeken alles op over uw auto's, prijzen en organisatie voordat ze ook maar een voet in de showroom zetten. Het traject dat ze afleggen voert niet over de oude rechte snelweg, maar is een onvoorspelbare route met onverwachte bochten terwijl ze informatie verzamelen en hun keuzes evalueren.

En zelfs wanneer u uw nieuwe klant hebt binnengehaald, doet u dan alles wat u kunt om hem of haar vast te houden? Iedere dealer die afscheid neemt van een klant na diens nieuwe aankoop, laat een enorme kans liggen en duwt zijn klant praktisch in de armen van zijn concurrenten voor volgende keer.

Het is belangrijker dan ooit om uw klanten betrokken te houden tijdens zowel de verkoop als de service daarna. In het tijdperk van de klant vloeien de cycli van verkoop en aftersales in elkaar over. De relatie kan niet beperkt blijven tot om de vier jaar "hallo, goed om u terug te zien". We moeten juist voor onze klanten zorgen gedurende wat een levenslang gezamenlijk traject kan zijn.

In dit diagram bespreken we stap voor stap hoe u als dealer deze voortreffelijke klantenservice kunt bieden.

De nieuwe Customer Journey:

Afbeelding kan niet getoond worden. Maak gebruik van een moderne up-to-date browser om deze afbeelding te bekijken.


De lange en kronkelige weg...

Nogmaals welkom in het nieuwe tijdperk van de klant. De shoppers van vandaag zitten achter het stuur voor een lange reis, niet voor een kort tripje. Ze weten meer, delen meer en verwachten meer dan ooit.

Het goede nieuws is: het is ook een nieuw tijdperk voor dealers. U beschikt over nieuwe tools en nieuwe manieren om uw klanten van dienst te zijn en tevreden te stellen. U beschikt over tal van magnifieke nieuwe manieren om hen online en via e-mail en sms te bereiken, naast de goede oude middelen als de televisie, de radio en de handdruk. U kunt beter voor hun auto zorgen en hen na de verkoop op de hoogte houden.

En het mooiste van alles is dat die tevreden klanten nu beschikken over een onvoorstelbaar podium. Bied hun een 'vijfsterrenervaring' en ze komen niet alleen terug voor meer; ze nemen ook anderen mee.


Bekijk hoe onze oplossingen u kunnen helpen    Download de Customer Journey-eBook

Meer informatie

DEMO Request

Brochure