Login
CDK Global
Subscribe to me on YouTube

AfdrukkenAfdrukken   
Subscribe to me on YouTube

Meteor Group PLC

Tijd voor het beheren van onze IT is bijna gereduceerd tot ‘nul’. De dagen die ik nu besteed heb aan IT, worden als plezieriger en productiever waren. Als ik een vraag heb of een probleem ervaar, hoef ik maar één bedrijf te raadplegen
Simon Miles, Company Secretary

Meteor Group Plc behoudt de controle over hun IT met Cloud Hosting (HSP)

De klant

Meteor Group Plc, Mercede- Benz en Smart dealer heeft zeven vestigingen in ‘the West Midlands’ voor de verkoop van nieuwe en gebruikte wagens samen met volledige aftersales service support.

Na een uitgebreide inventarisatie in 2000 werd besloten om het aantal DMS gebruikers te verhogen, maar werden we geconfronteerd met een verscheidenheid aan hardware, software en netwerk verbindingen met verschillende levels van betrouwbaarheid, support en onderhoud.

De uitdaging

Zonder een IT specialist binnen het bedrijf om specifieke IT vragen te beantwoorden, en met de druk om de systeembeschikbaarheid te verhogen, was Meteor Group onvoldoende voorbereid op een uitval.

Op een dag verloren alle medewerkers toegang tot hun Dealer Management System (DMS), email en internet voor bijna een week toen hun bestaand systeem uitviel. Met meerdere leveranciers en door gebrek aan ownership werd de oplossing pas laat gevonden.

De plaats waar de server stond werd ook als een groot risico beschouwd. “Eigenlijk waren we een £170m business aan het draaien vanuit een kast. De enige veiligheid die we namen waren backup tapes die we extern bewaarden.” Simon Miles, Company Secretary.

Rekening houdend met de toenemende vraag vanuit de dealergroep moest deze belangrijke server regelmatig worden voorzien van de nieuwste software en aanvullend geheugen. En toch ondervonden ze problemen op een wekelijkse, soms zelfs dagelijkse basis.

De oplossing

Met de financiële samenvoeging van hun 7 dealerbedrijven werd er gedacht aan het upgraden en verplaatsen van hun DMS server en kwam er nood aan het opstellen van een Disaster Recovery (DR) plan. Meteor Group Plc nam mede daardoor de beslissing om hun Autoline server te vervangen door een hosting oplossing bij CDK Global.

Met Cloud Hosting ( HSP ) worden de dagelijkse processen nu vanuit een modern, dubbel uitgevoerde hosting center uitgevoerd. Het volledige beheer, support en monitoring van de server inclusief Autoline applicaties wordt nu door CDK gedaan en zorgt dat de dealer zich kan focussen op hun core business.

De resultaten

“Ik wil de Cloud Hosting ( HSP ) oplossing van CDK richting iedereen aanbevelen. De service level en de professionele service die wij ervaren overtreffen onze verwachtingen, binnen een kosteneffectief budget. Voor ons is de Disaster Recovery het meest waardevolle element, Ik weet dat het voor een enkel bedrijf haast onmogelijk is om de mogelijkheden van CDK Global’s hosting centra te kopiëren vanwege de enorme investeringen die hiermee gepaard gaan”

“De kosten zijn gebaseerd op een ‘per gebruiker’ model, zo is de structuur van de kosten erg overzichtelijke en zal interessant zijn voor grote en kleine bedrijven. Cloud Hosting ( HSP ) is ook flexibel als uw bedrijf te maken krijgt met uitbreidingen zoals wij die hebben ervaren en het vermindert het risico van vroegtijdige afschrijving van hardware of upgraden hiervan.”
Simon Miles, Company Secretary


Contact    Meer informatie over Cloud Hosting ( HSP )

Informatie aanvragen

DEMO Request

Brochure Request